بیوگرافی شادمهر عقیلی

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
بیوگرافی شادمهر عقیلی

یازدهم بهمن ماه سال 1351/11/11 خورشیدی در شهر تهران ( خیابان جیحون ) متولد شد .  او در یک خانواده شش نفره بدنیا آمد. فرزند آخر خانواده است. دو برادرش به شهادت رسیده اند. پدرش در دوران نوجوانی شادمهر به دلیل سرطان در گذشت از کودکی با دیدن سازهای موسیقی به این رشته هنری علاقه مند شد.
در کودکی بسیار باهوش بود.آموزش موسیقی را از 6 سالگی آغاز نمود .از همان آغاز فعالیت موسیقی ، عشق و علاقه خاصی به نوازندگی و ساخت آهنگ داشت و زیاد به سمت و سوی خوانندگی نمی رفت. بعد از اتمام مقطع راهنمایی به هنرستان موسیقی رفت.در جوانی طبعی سرکش و روحیه ای بلند پرواز داشت، عشق به موسیقی در او موج می زد . سختکوش و پرکار بود و در سخت ترین شرایط تمرینها و آموزشهای خود را ترک نکرد . گاهآ در فضایی کوچک و نیمه تاریک ساعتها تمرین می کرد تا قطعه ای را به درستی بنوازد. اولین ساز تخصصی او سنتور است و ویلون و گیتار را به خوبی می نوازد همچنین بر تئو ری موسیقی و سولفژ تسلط کافی دارد ،شادمهر به ?? ساز موسیقی تسلط کامل دارد. در آهنگسازی و تنظیم نیز بسیار دقیق و زبر دست می باشد .
در سال 1376 از هنرستان موسیقی به اتفاق یک گروه به واحد موسیقی صدا و سیما رفت. فواد حجازی هم جزو آن گروه بود. در همانجا بود که با خشایار اعتمادی و علیرضا عصار آشنا شد. اولین آلبوم بدون کلام او به نام بهار من که تنظیمی جدید از قطعات قدیمی بود مورد استقبال قرار گرفت و همزمان همکاری خود را با صدا سیما آغاز نمود . در همین سالها که جوانه های موسیقی پاپ تازه شروع به رویش کرده بودند، اولین کار شادمهر با صدای خودش معبود نام داشت که در زمان خود بارها از شبکه های ایران پخش شد .شادمهر جوان که به دنبال بدنبال فرصتی برای ارائه ذوق و هنر سرشار خود بود آلبوم دوم خود ((مسافر)) را عرضه نمود. این کاست با شعرهایی از سید فرید احمدی، سهیل محمودی، بامداد جویباری، نیلوفر لاری پور و روشنک نمازی به بازاز عرضه گردید که در مدت زمان کوتاهی مورد استقبال زیاد مردم بویژه جوانان قرار گرفت .مسافر کاری متفاوت است که سبک خاص دارد بویژه آنکه معطر به عطر یاس در رسای بزرگ بانوی جهان حضرت زهرا(س) با شعری ساده و روان و نوایی محزون و دلنشین است بطوریکه در تار و پود جوان ایرانی نفوذ می کند و تا ثیر شگرفی بر جای می گذارد . او  توانست کمبود موسیقی جوان پسند و مردمی را تا حدود زیادی جبران کند پخش قطعاتی از این کاست از صدا و سیما و ارائه آلبوهای بعدی نظیر دهاتی و پر پرواز و بازی در فیلم پر پرواز نقش بسیار زیادی در شهرت و محبوبیت او داشت بطوریکه در اندک زمانی مورد توجه مطبوعات و رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت.

کارهای  شادمهر که در ایران ارائه شد هرکدام در زمان خود رکورد شکن بودند خودش تا زمانی که از ایران برود از میان ترانه هایی که خوانده بود، ” هزار و یک شب” ، “یاس” ، و “دلخوشی” رابیشتر دوست داشت.
شادمهر با آهنگسازی و تنظیم  خودش بسیاری از خواننده های ایران را مطرح کرد وبا نام خود روی کاست خواننده ها باعث فروش بیشتر آنها شدکه از آن جمله اند : خشایار اعتمادی – حسین زمان – ناصر عبداللهی – مسعود خادم – چنگیز حبیبیان – سعیدشهروز – فرهاد جواهر کلام – عرشیا – مهران احراری – حمید غلامعلی – داود ناقور – محمد خاکپور – مهرزاد – عصار و… در خارج از کشور نیز برای مهستی – لیلا فروهر – جمشید – فریده و…آهنگسازی وتنظیم کرده است .  بعد از انقلاب اولین خواننده ای بود که در سینما هم به عنوان بازیگر حضور پیدا کرد . هرگز در عرصه ی موسیقی از استادی بهره نگرفت و خودش صاحب سبک بود. مادرش را خیلی دوست دارد و در آلبوم آدم و حوا شعری برای او سروده با نام (یه لقمه نون) …  اهل دود و دم نیست و سیگار هم نمی کشد.

شادمهر وقتی در ایران بود آلبومی ساخت به نام آدم و حوا که هیچ گاه مجوز نگرفت و بالاخره… شادمهر پس از بی مهری های فراوان از سوی وزارت ارشاد و شورای موسیقی و به دنبال مجوز نگرفتن آلبوم آدم و حوا و همچنین ممنوع الصدا و تصویر شدن علی رغم میل باطنی اش تصمیم به ترک وطن گرفت تا ادامه ی زندگی موسیقیایی خود را در آنسوی آبها تجربه کند به همین منظوراردیبهشت سال 1380 ازایران به کشور کانادا ( شهر تورنتو ) مهاجرت کرد تا در آنجا ادامه ی فعالیت های هنری خود را دنبال کند . بعد از رفتنش شایعات زیادی درباره او گرفته شد از جمله اینکه زندانی شده، به بیماری روانی دچار گشته  و … ولی همه ی اینها شایعه ای بیش نبود. میگوید دلش برای ایران خیلی تنگ شده. عرشیا یکی دوسال پیش آلبومی به بازار عرضه کرد به نام بهونه که شادمهر هم در آن خوانده بود، ولی شادمهر آن ترانه ها را در ایران برای عرشیا اتود زده بود و عرشیا از این فرصت استفاده کرده و برای شهرت خود این کاست رو به طور مشترک به بازار عرضه کرد.

ما حصل چهار سال اقامت در کانادا چهار آلبوم خیالی نیست , آدم فروش , پاپ کرن و سبب است که با استقبال بی نظیر ایرانیان در داخل ایران و سراسر جهان مواجه شد هم اکنون شادمهر در خارج از کشور به موفقیت های چشم گیری نایل امده و برای بیشتر خوانندگان و هنرمندان خارج از کشور آهنگسازی – تنظیم و نوازندگی می کند و کنسرت هایی در شهرهای مختلف جهان با هنرنمایی او برگزار می شود . همچنین شادمهر هیچ گاه دوست نداشته به لس آنجلس برود و به قول خودش روش “دوری و دوستی” را در پیش گرفته که تا به حال هم باعث پیشرفت رو به جلو برای وی بوده است .

او محبوب ترین خواننده موسیقی پاپ ایران است، چند سال پیش زمانی که شادمهر در ایران بود این مطلب را روزنامه پر تیراژ و معروف آمریکایی واشنگتن پست عنوان کرده بود و بعد از شرح مفصلی از وضع موسیقی پاپ در ایران در مطلبی عجیب و تامل برانگیز شادمهر را سلاحی نو ظهور علیه موسیقی غرب دانسته بود ولی متاسفانه کسی نبود قدری تامل کند تا الان به از دست دادنش غبطه نخوریم و در این آشفته بازار موسیقی پاپ در ایران کمبودش احساس نشود. به امید روزی که به راحتی نوابغ خود را از دست ندهیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:گیتا,پاکو,پاکودلوسیا,ملودی,موسیقی, | 21:11 | نویسنده : محمد فتاحی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بهترین تو ایران